RAPORT Z BADANIA
Przed wakacjami, w czasie od kwietnia do czerwca 2021, Fundacja KIDS (Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali) zorganizowała Wielkie Badanie Szpitali Dziecięcych. Uczestnicy mogli zgłaszać swoje spostrzeżenia dotyczące opieki nad małymi pacjentami w szpitalach. Badanie pokazało różne problemy z perspektywy pracowników i opiekunów małych pacjentów jednocześnie. Wnikliwa analiza wszystkich punktów widzenia pozwoliła wytypować obszary wymagające zmian.
W badaniu wzięło udział:
- 1697 rodziców małych pacjentów
- 454 pracowników szpitali
Główne wnioski z badania:
- Personel – Dziecięce szpitale to centrum życzliwości,
- Komunikacja – Informacje leczą obawy,
- Wsparcie – Rodzice potrzebują empatii personelu, by radzić sobie ze swoim stresem i strachem dziecka,
- Jedzenie – Szpitalne potrawy wymagają poprawy,
- Obsługa – Formalności przysparzają trudności,
- Atrakcje – Zabawa pomaga walczyć z chorobą,
- Infrastruktura – Rodzice są blisko dzieci. Przestrzeń nie jest na to gotowa,
- Oznakowanie i informacje – Rodzice gubią się w szpitalach i gąszczu informacji.
Szczegółowy raport z Wielkiego Badania Szpitali Dziecięcych dostępny jest na stronie: wielkiebadanie.kids.org.pl
GŁOSOWANIE
Fundacja KI.D.S. postanowiła zrobić kolejny krok i na podstawie zgłoszonych opinii w badaniu, wyłoniła 3 obszary, które wymagają najpilniejszych zmian i utworzyła projekty im dedykowane:
- nadmierna biurokracja – Projekt 1. Mniej biurokracji
- wadliwa komunikacja – Projekt 2. Pozytywna komunikacja
- brak informacji o pobycie w szpitalu i zagubienie w infrastrukturze szpitala – Projekt 3. Aplikacja pacjenta
Możemy mieć wpływ na realne zmiany w szpitalach, warto więc oddać swój głos na jeden z powyższych projektów.
Mamy czas do 2 listopada 2021.
Głosować można na stronie: wielkiebadanie.kids.org.pl/wielkie-glosowanie
Zwycięski projekt zostanie ogłoszony 5 listopada, a następnie Fundacja K.I.D.S. podejmie się realizacji zwycięskiego projektu.
Szczegółowe opisy projektów:
Projekt 1. Mniej biurokracji
Pacjenci i ich rodzice są zestresowani formalnościami w momencie gdy ważniejsza jest dla nich choroba i leczenie. Celem projektu jest uproszczenie procesu wpisów i wypisów ze szpitala oraz zapewnienie komfortowego i mniej stresującego pobytu w szpitalu. Optymalizacja procesu wpisów i wypisów ze szpitali pozwoli na oszczędność czasu i energii pacjentów oraz rodziców. Chcemy sprawić, aby dokumenty napisane były prostym językiem, a rodzice rozumieli podpisywane formularze. Możliwości skrócenia czasu procesu obejmują czas uzupełniania i archiwizacji dokumentacji oraz czas oczekiwania na wpis/wypis pacjenta.
Projekt 2. Pozytywna komunikacja
Personel medyczny oraz niemedyczny mają możliwość poprzez swoją postawę wpływać na jakość przeżyć młodych pacjentów i kształtować ich reakcje na inne trudne sytuacje. Dzięki organizacji serii szkoleń chcemy uwrażliwiać personel na to, że sposób, w jaki komunikują się z pacjentami, silnie kształtuje doświadczenie małego pacjenta. W ramach prowadzonego projektu dostarczymy personelowi, poza szkoleniami, pakiet niezbędnych i wspierających narzędzi, które pozwolą zniwelować trudności w codziennej komunikacji a finalnie ułatwią kontakt z małymi pacjentami, tak aby zmiana była długofalowym procesem.
Projekt 3. Aplikacja pacjenta
Brak dostatecznych informacji jak odnaleźć się w szpitalnej infrastrukturze generuje dodatkowy stres dla opiekunów małych pacjentów. Na bazie wcześniejszych doświadczeń z aplikacją Centrum Zdrowia Dziecka chcemy stworzyć platformę, dzięki której rodzice i dzieci będą mogli łatwiej przygotować się do wizyty w szpitalu (czytelne przedstawienie co wziąć ze sobą, jak się przygotować, co jest dostępne w szpitalu), a także poruszać się po budynkach szpitala dzięki interaktywnej mapie prowadzącej krok po kroku do wybranego punktu.
Więcej o Wielkim Badaniu Dziecięcych Szpitali